Made in Calofornia

obal albaGoodfellas
Robbery Blues

Recommended price: € 9.96
Our price: € 7.97

Na to, že od roku 1990 u nás začaly koncertovat největší hvězdy populární hudby jsme si rychle zvykli, stejně jako na to, že naše kapely mohou bez administrativních překážek vyjíždět k vystoupením za hranice. Když se ale setkám s pěticí mladých, zatím ne až tak úplně známých muzikantů, kteří si svojí houževnatostí dokážou vypracovat možnost odjet nahrát své album do kalifornského Sacramenta, musím to i po těch letech stále pokládat za něco výjimečného. O tom, že úsilí vynaložené kapelou GOODFELLAS bylo využito efektivně, svědčí výsledek americké mise – album ROBBERY BLUES. To obsahuje dvanáct autorských písní, v nichž hlavního zpěváka Tomáše občas pěvecky podporují i kytarista a baskytarista, a v jedné písni se k jeho hlasu připojila i Dominika Hašková. Původní "kalifornská" nahrávka z ledna letošního roku pak byla ještě doplněna o foukací harmoniku Charlieho Slavíka, saxofon Timo Shanka, tepací nástroj hang Dorky Barové a perkuse Thokiho. O výsledném zvuku svého debutového alba členové kapely řekli: "Zvuk, který jsme si z Kalifornie přivezli, bychom v Česku těžko hledali. Viděli jsme, jak vzniká přímočarost a suverenita amerických kapel."

Kapela Goodfellas vznikla v roce 2007 v Karlových Varech, v roce 2009 vydala EP a pak si hned troufla na toto náročné natáčení. Bylo štěstí, že se jich ujal známý producent Chris DiBeneditto, který s nimi na podobě skladeb pracoval na dálku už od léta 2010, a dokázal dát jejich akustickému zvuku na nahrávce optimální podobu. Nebyl ale jediný, kdo byl ke kapele velmi vstřícný, Tomáš si pochvaloval jazykového poradce, s nímž detailně probírali zpívané texty, aby jejich interpretace byla i co do výslovnosti perfektní.

Album bylo pokřtěno 6. dubna v Paláci Akropolis, kde bylo bouřlivě přijato mladým publikem, ale nenechalo chladnými ani příslušníky střední a starší generace. Při jeho poslechu se nemohu zbavit dojmu, že musí oslovovat všechny ty, kteří v době svého mládí poslouchali Beatles a jim podobné kapely. Ne že by se chlapci snažili kopírovat slavnou liverpoolskou čtveřici, ale v hravosti a radosti z muziky a jejího provozování si s nimi nezadají. A také v tom perfektním soundu, pro nějž si zaskočili za oceán.

Album vyšlo u Indies MG, generálním partnerem kapely je společnost SLOT Games. Další informace včetně termínů současné Roberry Tour najdete na