Nestárnoucí Jan

obal albaJan Burian
Jak zestárnout

Recommended price: $9.05
Our price: $7.24

Ke svým 60. narozeninám si Jan Burian ve spolupráci s vydavatelstvím Indies MG nadělil album s příznačným názvem JAK ZESTÁRNOUT, jehož titulní píseň je výčtem toho, čeho se vyvarovat, nechceme-li procesu stárnutí podlehnout. Mezi zbývajícími třinácti tituly jsou příběhy vyjadřující rezignaci (Ani sms), vysněnou realitu (Tristan a Izzzolda), naivitu (V čemkoli), stihomam (Úzkost) či vnitřní konflikty (Napoprvé, Požár). Pozitivní zprávu přináší Ostré lokty sdělující, že: "Na cestu vzhůru nestačí lokty/ Musíš mít křídla." Občasné pocity každého z nás vyjadřují Pitomci, jejíž závěr trochu připomíná výrok pana ředitele z cimrmanovské hry o ztrátě třídní knihy – "Všude samej dacan tupec imbecil". Jakési vyrovnání s krutostí i hloupostí okolního světa přináší setkávání s andělem v závěrečné písni Na hřbitově v Ruzyni.

Pokud jde o hudební stránku alba, zaranžování Janových melodií se ujal jeho syn Jiří, který je zároveň autorem hudby ke dvěma skladbám (Úzkost a krátká orchestrálka Vzplanutí), a hlavním doprovodným muzikantem. Na doprovodu se dále podílejí bubeník Jan Janečka, klavírista a kytarista Mikuláš Růžička a dechař Karel Pičman. V písních Pitomci a René se k Janovu zpěvu připojil ještě dětský sbor Coro Piccolo. Posluchač zvyklý na Janovy písně interpretované pouze s autorovým klavírním doprovodem bude možná překvapen zvukem a stylem hudební podoby alba, ale toto propojení s mladou muzikantskou generací se pro Jana stalo běžnou záležitostí, bránící stagnaci. Takže album je – navzdory svému názvu – spíše návodem jak NEZESTÁRNOUT.